Закон України «Про захист прав споживача».
Відносини між споживачем та виробником (продавцем) регулюються Законом України «Про захист прав споживача» (ЗЗПП).
Їм встановлено:
- Гарантійні строки, протягом яких виробник/продавець бере на себе обов'язки здійснювати безплатно ремонт та заміну відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг;
- Гарантійні зобов'язання із різних груп товарів;
- Умови гарантійного ремонту;
- Права споживача у разі придбання належної/неналежної якості;
Гарантійний термін на товар, що не має певного сезону носіння, обчислюється з дня продажу товару, на сезонний товар — з початку сезону (Стаття 7 ЗЗПП). Гарантія на виріб дійсна лише у період сезону, до якого цей товар належить. Наприклад, шкіряні босоніжки (гарантія 30 днів) придбано 10 вересня (6 днів до закінчення сезону). Гарантія на них спливає 7 червня наступного року (на 24 день від початку літнього сезону).
Гарантія взуття.
Сезони взуття:
- Зимовий: 15 листопада — 15 березня;
- Весняно-осінній: 15 бер - 15 травня; 15 вересня - 15 листопада;
- Літній: 15 травня - 15 вересня.
Гарантійні терміни взуття:
- 30 днів — повсякденне (зокрема з синтетичної та штучної шкіри), модельне, дитяче, домашнє та дорожнє взуття.
- 60 днів — взуття для активного відпочинку.
Гарантія на одяг та аксесуари:
Сезони одягу:
- Осінньо-зимовий: з 1 жовтня;
- Весняно-літній: з 1 квітня.
Гарантійний термін на одяг – 30 днів.
Гарантійні терміни на шкіряно-галантерейні вироби.
-
30 днів - дрібна шкіргалантерея, сумки господарські, пляжні, дитячі, шкільні рюкзаки, шкіряні ремені, рукавички.
-
50 днів - сумки жіночі, чоловічі, дорожні та спортивні.
-
70 днів - валізи, ділові портфелі та папки.
Не підлягає обміну та поверненню.
-
Рукавички;
-
Панчішно-шкарпеткові вироби;
-
Товари в аерозольних упаковках;
-
Натільна білизна;
Обмін, повернення та гарантії.
Недоліки — будь-яка відмінність продукції до вимог нормативно-правових документів, умов договорів чи вимог, що пред'являють до них, а також інформацій та продукцій, наданих виробником (продавцем). Може бути усунена протягом 14 днів, і це не вплине на зовнішній вигляд та функціональність виробу. При виявленні недоліків клієнт може вимагати:
- Пропорційно зменшити ціну;
- Безкоштовно усунути недоліки у розумний термін;
- Відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Істотні недоліки унеможливлюють або неприпустиме використання товару, що виникли з винуватця виробника (продавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від покупця причин і при цьому наділені хоча б однією з наступних ознак:
-
недолік взагалі не можуть бути усунені;
-
його усунення потребує понад 14 календарних днів;
-
недолік суттєво змінює товар.
Клієнт може вимагати:
-
Розірвання договору та повернення виплаченої за товар грошової суми;
-
Заміна товару на такий самий чи аналогічний.
Гарантійний ремонт.
-
Здійснюється у період гарантійного строку за наявності чека із зазначенням дати покупки;
-
Безкоштовне усунення недоліків товару має бути виконане протягом 14 днів із дня звернення покупця (Стаття 7 ЗЗПС).
-
За виконання гарантійного ремонту гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті (Стаття 7 ЗЗПП).
Важливо пам'ятати.
-
Клієнт має право повернути / обміняти товар протягом 14 днів за винятком дня покупки за умови, що товар не був у використанні, збереженні його товарного вигляду та споживчих якостей. Повернення проходить тільки за наявності паспорта / посвідчення водія.
-
Гарантійні терміни товар відраховуються з дня купівлі товару (з початку сезону для сезонних товарів), але в обмінян товар — з його обміну (Стаття 7 ЗЗПП).